Általános Szerződési Feltételek
Általános Szerződési Feltételek
(ÁSZF)
- Szolgáltató adatai:
Szolgáltató adatai: Darnay 20 Vendégház
Üzemeltető: Láng Balázs
Székhely: 8315 Gyenesdiás, Darnay utca 20
Szolgáltatás címe: 8315 Gyenesdiás, Darnay utca 20
Darnay 20 vendégház: Tel: +36-30-785-4591, +36-30-851-4048
- Általános szabályok:
(a) Jelen „Általános Szerződési Feltételek” – a továbbiakban: ÁSZF – szabályozza a szolgáltató
által alatt üzemeltetett 8315 Gyenesdiás, Darnay utca 20
Darnay 20 vendégház
szálláshelynek és az ahhoz kapcsolódó a szolgáltató által nyújtott szolgáltatások
igénybevételének feltételeit.
(b) Jelen ÁSZF nem zárja ki speciális, vagy egyedi megállapodások megkötését utazási
irodákkal, utazásközvetítőkkel, utazásszervezőkkel, vagy más olyan személyekkel, akik a
szolgáltató szolgáltatásai értékesítése érdekében a szolgáltatóval hosszabb távon
együttműködnek.
A szolgáltatás megrendelésével a vendég jelen ÁSZF-et elfogadja.
A szerződő fél:
(a) A szerződő fél a szolgáltató szolgáltatásait megrendelő, igénybe vevő természetes személy,
jogi személy, vagy jogi személyiség nélküli gazdasági társaság. Szerződő fél az a természetes
személy is, aki a szolgáltató szolgáltatását ténylegesen igénybe veszi. A szolgáltatást
megrendelő és/vagy igénybe vevő a továbbiakban együttesen: vendég.
(b) A szolgáltató és a vendég a – feltételek teljesülése esetén – a szükség szerint a szolgáltatási
megállapodás szerződő feleivé válnak – a továbbiakban együttesen: szerződő felek.
A szolgáltatási szerződés létrejötte, a foglalás menete, a foglalás módosítása:
(a) A vendég írásban – E-mailben, darnay20vendeghaz.hu webhely foglalási rendszerén keresztül
foglalást indít és az OTP Mobil Kft. fizetési rendszerén keresztül bankkártyával vagy banki átutalással kiegyenlíti a foglalás ellenértékét.
(b) A szolgáltatási szerződés a vendég által leadott megrendelés – foglalás – szolgáltató írásbeli
visszaigazolásával jön létre, és ezen írásbeli visszaigazolásra tekintettel, a megrendelés –
foglalás – írásban létrejött szerződésnek minősül. A szóban leadott megrendelés és/vagy
megrendelés módosítás csak abban az esetben keletkeztet szerződéses kötelmet, ha azt a
szolgáltató írásban visszaigazolta, a megrendelés, vagy a megrendelés módosítás szolgáltató
általi szóbeli visszaigazolása nem keletkeztet szerződéses kötelmet.
(c) A szolgáltatás igénybevételére létrejött szerződés határozott időre szól.
(d) Abban az esetben, ha a vendég a határozott időtartam lejártát megelőzően úgy dönt, hogy a
szolgáltatást a határozott időtartam elteltéig nem kívánja igénybe venni, akkor is köteles a
szolgáltatás teljes ellenértékét megfizetni oly módon, hogy szolgáltató a bankkártyával
kiegyenlített összeget nem köteles visszautalni partner részére. A vendég által a határozott
időtartam lejárta előtt elhagyott apartmant a szolgáltató jogosult újra értékesíteni.
(e) A vendég a szolgáltatás meghosszabbítására csak akkor jogosult, ha ehhez a szolgáltató
legkésőbb a határozott időtartam lejártát megelőző napon írásban hozzájárul.
(f) A szolgáltatási szerződés módosítása kizárólag a szerződő felek írásba foglalt együttes
akaratával lehetséges.
(g) A szerződő felek hivatalos írásos kommunikációs csatornájának tekintendő
az info@darnay20vendeghaz.hu e-mail cím is.
A lemondási feltételek:
- A vendég (megrendelő) foglalását díjmentesen lemondhatja, amennyiben a lemondási szándékát írásban jelzi a vendégház felé az érkezés előtt 15 nappal.
- Érkezés előtti 14-7 napon belüli lemondás esetén a fizetendő lemondási díj a foglalás értékének 50%-a.
- A szolgáltatásnak az érkezést megelőző 6 napon belül történő lemondása esetén a vendég (megrendelő) a létrejött szerződésben kikötött teljes szolgáltatási ellenértéket (foglalási díj) elveszti.
- Időpont módosításra felár nélkül az érkezés megelőző 14 napig van lehetőség)
A szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a speciális kondíciókhoz kötött termékei – így
például akciós ajánlatai – foglalása, csoportos utazás, vagy rendezvények esetén a fentiektől
eltérő egyedi szerződésben rögzített feltételeket állapítson meg.
- A szolgáltató által alkalmazott árak:
(a) A vendégház érvényben lévő árai a www.darnay20vendeghaz.hu weboldalon feltüntetett árak-.
(b) A szolgáltató az árait előzetes bejelentés nélkül bármikor jogosult szabadon
megváltoztatni, természetesen azzal, hogy ez nem vonatkozik azon árakra, amelyeket a
szerződő fél már bankkártyán keresztül vagy banki átutalással kifizetett.
(c) Szolgáltató a szállásfoglalás árait a www.darnay20vendeghaz.hu weboldalon üzemeltetett
automatikus kalkulátor foglalási rendszerében a kiválasztott napok, vendégek,
függvényében teszi közzé.
(d) A szolgáltató az árak közlésekor köteles megjelölni az árak adótartalmának – így pl.: általános
forgalmi adó, idegenforgalmi adó – jogszabály által meghatározott mértékét. A szolgáltató
fenntartja magának a jogot, hogy jogszabályi változás esetén a többlet terheket előzetes értesítés
nélkül áthárítsa a szerződő félre és/vagy a vendégre.
(e) A szolgáltató árait jogosult magyar forintban meghatározni.
(f) A szolgáltató vállalja, hogy az aktuális árait, az aktuális akcióit, kedvezményeit, és egyéb
ajánlatait az általa működtetett foglalási kalkulátor keretein belül a www.darnay20vendeghaz.hu
weboldalon közzéteszi.
A fizetés módja és annak garanciája:
(a) A szolgáltató a megrendelt szolgáltatások teljes összegét, a tartózkodás egészére számítva feltünteti az általa a vendég számára küldött írásos visszaigazoláson
(b) A vendég a tartózkodás időtartamára számított összeget több módon egyenlítheti ki. A foglalás véglegesítéséhez a teljes végösszeget a foglalást követő 5 munkanapon belül banki átutalással vagy SZÉP kártyás jóváírással vagy bankkártyás fizetéssel küldi meg a szolgáltató részére.
A szálláshely honlapján történő online foglalás esetén a foglalás értékének kiegyenlítése az alábbiakban megjelölt módokon lehetséges:
Online bankkártyás fizetés: OTP SimplePay
Elfogadott bankkártyák: Maestro, MasterCard, Visa, American Express
Online fizetés SZÉP kártyával: OTP Szép Kártya, MKB Szép Kártya, K&H SZÉP Kártya
Banki átutalás
- A szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei:
(a) A vendég a megrendelt és a szolgáltató által visszaigazolt apartmant, a szolgáltatás ellenértékének a szolgáltató számára való teljes megfizetés esetén, csak azt követően veheti át. A vendég az érkezés napján 14:00
órától 18.00 óráig foglalhatja el – check in – és azt utolsó tartózkodási napon délelőtt 10:00 óráig
– check out – köteles elhagyni.
(b) Abban az esetben, ha a vendég az apartmant az érkezési napon a 8.(a) pontban
meghatározott check in időpont előtt kívánja elfoglalni, azt szolgáltató előzetes jóváhagyásával a
szabad kapacitás függvényében megteheti külön díjazás ellenében.
(c) A szolgáltató jogosult a szállásszolgáltatásra vonatkozó szerződést azonnali hatállyal
felmondani, vagy a szolgáltatás nyújtását megtagadni, ha:
- a) a vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésére bocsátott apartmant, illetve a szolgáltató által biztosított szolgáltatásokat és/vagy az azok biztosítására szolgáló helyiségeket nem rendeltetésszerűen használja,
- b) a vendég az apartman házirendjét megszegi, és a zavaró magatartást felszólítás ellenére
sem hagyja abba,
- c) a vendég nem tartja be az apartman biztonsági szabályzatát – pl.: tiltott helyen dohányzik
és azt a felszólítás ellenére sem hagyja abba,
- d) a vendég kifogásolható módon, durván viselkedik, alkohol, vagy kábítószer befolyása alatt
áll, fenyegető, sértő, vagy más elfogadhatatlan magatartást tanúsít.
Az önmagát ellátni nem képes vendég, csak előzetesen egyeztetett esetben veheti igénybe a szállást.
- f) a szerződő fél vagy a vendég a szolgáltató által igényelt fizetési garancia vállalási
kötelezettségét a szolgáltató által meghatározott időpontig nem teljesíti.
(f) Amennyiben a szerződő felek közötti szerződés „vis maior” miatt nem megy teljesedésbe, úgy
a szerződés megszűnik.
(g) A vendég az apartman összes szolgáltatását, a teljes tartózkodási idő alatt saját felelősségére
veszi igénybe.
- Bankkártyás fizetési mód
A bankkártya adatait az OTP mint külső szolgáltató rendszere kezeli.
- A szolgáltatások biztosítása:
(a) Amennyiben a szolgáltató saját hibájából – különösen: túltöltés, ideiglenes üzemeltetési
problémák – nem tudja biztosítani a megrendelt szolgáltatásokat, köteles a vendég
elhelyezéséről gondoskodni.
(b) A szolgáltató az (a) pontban vállalt kötelezettsége körében köteles:
- a) a megrendelésben visszaigazolt szolgáltatásokat az abban megjelölt áron, az ott kikötött
időtartama – vagy az akadályoztatás megszűnéséig – egy másik ugyanazon, vagy magasabb
kategóriájú szálláshelyre felajánlani, és a vendég elfogadása esetén biztosítani. A helyettesítő
szálláshely biztosításának valamennyi többletköltsége a szolgáltatót terheli.
(c) Amennyiben a szolgáltató a (b) pontban rögzített kötelezettségeinek maradéktalanul eleget
tesz, illetve, ha a vendég a számára felajánlott helyettesíthető szálláshelyeket elfogadja, a vendég
utólagos kártérítési igénnyel nem léphet fel.
- A vendég jogai:
(a) a szerződés értelmében a vendég jogosult a megrendelt apartman, valamint a szálláshely
azon létesítményeinek használatára, melyek beletartoznak a szokásos szolgáltatási körbe, és
nem esnek a speciális feltételek hatálya alá.
(b) a vendég a szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal
élhet. A szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy a hozzá írásban, vagy a helyszínen szóban
előterjesztett és jegyzőkönyvbe felvett panaszt a panasz beérkezését követő 72 órán belül
kivizsgálja és arra a vendégnek érdemi választ ad.
- A vendég kötelezettségei:
(a) a vendég köteles a szerződésben megrendelt szolgáltatások ellenértékét legkésőbb a
szerződésben meghatározott módon és időpontig a szolgáltató részére kiegyenlíteni.
(b) a vendég köteles az őt ért kárt haladéktalanul jelenteni a szállásadónál és minden szükséges
adatot a tulajdonos rendelkezésére bocsátani, amely ahhoz szükséges, hogy a káreset
körülményei tisztázhatóak lehessenek, illetve amelyek egy esetleges szabálysértési, vagy
büntető eljáráshoz szüksége
- A vendég kártérítési felelőssége:
(a) a vendég köteles mindazon károkért helytállni, melyeket a szolgáltató vagy harmadik
személy elszenved a vendég, vagy kísérője, vagy ezen személyek bármelyikének felügyelete alá
tartozó személyek okoznak.
(b) a vendég kártérítési kötelezettsége akkor is fennáll, ha a károsult kárának megtérítését
közvetlenül a szolgáltatótól jogosult követelni.
- A szolgáltató jogai:
(a) amennyiben a vendég az igénybe vett, vagy megrendelt, de igénybe nem vett szolgáltatások
díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, a szolgáltatót követelései
biztosítására zálogjog illeti meg a vendégek azon vagyontárgyaira, melyeket az apartmanba
magával vitt.
- A szolgáltató kötelezettségei:
(a) a szolgáltató köteles a szerződés alapján megrendelt szállás és egyéb szolgáltatást az
érvényes előírások és szolgáltatás standardok szerint teljesíteni.
(b) a szolgáltató köteles a vendég írásos panaszát kivizsgálni és a probléma kezeléshez
- A szolgáltató kártérítési felelőssége:
(a) a szolgáltató felelősséget vállal minden olyan a vendéget ért kárért, amely az apartmanon
belül, a maga hibájából következett be.
(b) a szolgáltató felelőssége nem terjed ki azon káreseményekre, amelyek a szolgáltató
alkalmazottainak és vendégeinek körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt következtek be, vagy
azokat a vendég, vagy a felügyelete alá tartozók okoztak.
(c) a szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy az apartmanon belül kijelöljön olyan helye(ke)t
ahová a vendég nem léphet be. A szolgáltató köteles az ilyen helyeket jól láthatóan megjelölni. A
szolgáltató nem vállal felelősséget olyan károkért, amelyek azon helye(ke)n érik a vendéget,
vagy a felügyelete alatt állókat, ahová a vendég nem léphet be.
(d) a szolgáltató kártérítési felelőssége csak akkor áll fenn, ha azt a kár bekövetkezését követően
a szükséges adatokkal azonnal jelenti a szolgáltatónál.
(e) a szolgáltató felelőssége nem terjed ki a szerződő fél csomagjaira és azok tartalmára érkezés
és elutazás alkalmával, ki és berakodáskor, továbbá az apartmanba és onnan történő szállítás
során.
(f) a szolgáltató kártérítési felelősségének mértéke a szerződés szerinti napi aparatman ár
összegének legfeljebb ötszöröse.
- Titoktartás:
(a) a szolgáltató a szerződésben foglalt kötelezettségének teljesítése során köteles az
információs önrendelkezési jogról és az információ szabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény és
az adatvédelemmel kapcsolatos vonatkozó jogszabályok rendelkezéseinek – és amennyiben ezt
a vendég a szolgáltató tudomására hozta – a szerződő fél vonatkozó belső szabályai szerint
eljárni.
- Vis maior:
(a) azon okok, körülmények (pl.: háború, tűz, árvíz, időjárásbeli viszontagság, káresemény, áramkimaradás, sztrájk, stb.) amely felett sem a szolgáltató, sem a vendég, vagy a szerződő fél nem bír ellenőrzéssel – vis maior – bármely felet felmentik a szerződésből eredő kötelezettségeik teljesítése alól, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll. A szerződő felek egyetértenek abban, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek azért, hogy ezen okok és körülmények bekövetkezésének lehetőségét minimalizálják és az ezáltal okozott kárt, vagy késedelmet a lehető leghamarabb helyrehozzák.
- A szerződő felek jogviszonyában alkalmazandó jog és az eljáró bíróság:
(a) a szerződő felek közötti jogviszonyra a Magyar Köztársaság Polgári Törvénykönyvéről szóló
- évi V. törvény – rendelkezéseit kell megfelelően alkalmazni.
(b) a szerződéssel kapcsolatos vitás kérdésekkel kapcsolatos peres eljárás lefolytatására a
szerződő felek a Keszthelyi Járásbíróság alávetésen alapuló kizárólagos illetékességét, ennek
hatásköre hiányában a Zalaegerszegi Járásbíróság alávetésen alapuló kizárólagos illetékességét kötik
ki.
- A szolgáltató külön tájékoztatja a vendéget, hogy a jelen ÁSZF-ben ilyen módon kiemelt feltételek lényegesen eltérnek a jogszabályoktól, vagy a szokásos szerződés gyakorlattól.
A vendég ezen külön figyelemfelhívást követően kijelenti, hogy ezen feltételeket kifejezetten elfogadja.